10 indianerbørn - Her er fagterne til sangen

10 indianerbørn

Musik og tekst: Ukendt

1 Indi- 2-indi 3-indianer
4 Indi- 5-indi 6-indianer
7 Indi- 8-indi 9-indianer 10 Indianerbørn

”De hoppede ned i båden – og båden tippede over”
10 Indianerbørn

”De svømmede og de svømmede til de nåede ind til kysten”
10 Indianerbørn

”Der stod gamle Joe Brown og tog imod dem” 10 Indianerbørn

”Han kyssed´ dem og krammed´dem og lagde dem på puden”
10 Indianerbørn

10 indianerbørn er sjov sangleg om en flok indianerbørn, der falder i vandet én for én. 

Sangen er god som  opvarmning til gymnastik, motorikøvelser eller bare for sjov.

Det er sjov fagtesang for de mindste i aldersgruppen 3- 7 år, og er en del af vores elskede børnesangskat. 

Her er bevægelserne til 10 indianerbørn

Start med at at alle står i en rundkreds

 Vers 1
  • Tæl på fingrene 
    1 indi, 2 indi, 3 indianer (osv.)
  • Hop med kroppen
    De hoppede ned i båden
  • Vip med hånden (eller buk til siden) 
    og båden tippede over
  • Åben og luk hænderne 10 indianerbørn
 
Vers 2
  • Tæl på fingrene 
    1 indi, 2 indi, 3 indianer (osv.)
  • Tag svømme tag – eventuelt liggende på maven
    De svømmede og de svømmede osv…
  • Tegn kysten med hånden 
    til nåede ind til kysten
  • Åben og luk hænderne 
    10 indianerbørn
 Vers 3
  • Tæl på fingrene 
    1 indi, 2 indi, 3 indianer (osv.)
  • Læg armene oven på hinanden  
    Der stod gamle Joe Brown
  • “Kom nærmere-vink” 
    og tog i mod dem
  • Åben og luk hænderne 
    10 indianerbørn
 
Vers 4
  • Tæl på fingrene 
    1 indi, 2 indi, 3 indianer (osv.)
  • Kys egne hænder og kram dig selv  
    Han kyssede dem og krammede dem
  • “Sove”-tegn 
    og lagde dem på puden
  • Åben og luk hænderne 
    10 indianerbørn

Inspirationsmateriale til de seks læreplanstemaer

Alsidig personlig udvikling

Fantasi
til at forstille sig bevægelserne og de 10 indianerbørn

At turde
gøre bevægelserne, og vide at man kan !​

Fælleskab
øve sig i deltagelse ved at balancere mellem iagtagelse og deltagelse

Social udvikling

Deltagelse og medindflydelse
bidrager værdifuldt til fælles leg og aktivitet

Udvikling af empati
når vi synger sammen med “en stemme”

Kommunikation og sprog

Sproglig stimulation
når vi synger en tekst

Gentagelser
af talrækken

Lær at tælle til ti

Krop, sanser og bevægelse

Balance
når man hopper ned i båden

Berøring
når man kysser egne fingre og kramme sig selv

Muskel-led 
når vi hopper ned i båden og vipper med kroppen

Koordination 
af bevægelser og de tidspunkter de skal udføres på

Krops-Kinæstetisk
 når vi øver bevægelser

Reaktionsevne
 at gøre bevægelserne på det rigtigt tidspunkt

Vide hvor man selv er
så man ikke vælter ind i de andre

Natur, udeliv og science

Balance
brug sangen som en vej ind i at tale om vand:
at sejle, svømme og nå kysten

Kultur, æstetik og fællesskab

Musik og sang​

Kulturelt indtryk og udtryk
mulighed for at spejle sig i andres livserfaringer

Materialet er udarbejdet til Sherif Haps af Anne Mejdahl Daugbjerg, Cand. Mag. i Kultur og Formidling med speciale i børnekultur.

© Copyright Sherif Haps – materialet må bruges frit i dagpleje, indskoling og instutioner mod tydelig kildeangivelse.
Anden anvendelse skal aftales med Sherif Haps. 

Kom med i vores klub

Du får
• Sjov med Sherif Haps og Guffe
• Nyheder fra “sherif-kontoret”
• Tegninger du kan farvelægge
• Idéer til aktiviteter
• Konkurrencer
• Rabatkoder til vores shop
og en masse andre glade ting

Det koster 0,- kr. at være med !

Du kan til enhver tid nemt trykke afmeld nederst i hver mail !